همه ی من

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
آخرین مطالب

البفر

يكشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ

یازده سال پیش که مامان اتفاقی باردار شد، من های های گریه میکردم و دلم به حال بچه ای میسوخت که از جوانی پدر و مادرش بهره ای نبرده است.

خدا نخواست ان خواهر یا برادرم دنیا بیاید، که اگر می امد، الان ده ساله میشد. 

طی یازده روزی که از زایمانم گذشته، مامان دومین بار است میگوید که دیگر توان ندارد زائو داری کند.

قبل از زایمان خیلی برنامه ریزی کردم که مامان اذیت نشن. سبزیجات خرد کردم، تفت دادم و فریز کردم

گوشت کبابی  اماده کردم، خرد کردم و طعم دار.

کمدها رو مرتب کردم و روی همه چیز برچسب زدم که مامان برای پیدا کردنشون دچار مشکل نشن. 


سه چهار روزگی دخترک شروع کردم به پوشک عوض کرون. نه روزگی دخترک خودم حمامش کردم. 

مامان پشت تلفن، با هر کس حرف میزد، در جواب خسته نباشید میگفت خسته نمیشم، کاری ندارم اصلا. فلانی ، یعنی من، قبلا همه کارا رو کرده.


این چهار روزی که خونه مامان هستم، مصادف شد با امدن بابا از شهرستان و همراهش عمه جان و همسرشون.

مامان هم مدرسه رفت، با تمام دل مشغولیهای مدرسه، هم از مهمان های مکرر، خواهر ها، عموها، ما، پذیرایی کرد، و خواب و استراحتش خیلی کم و خستگیش زیاد شد.

 امشب مامان دخترک رو حموم برد و از شدت خستگی، زمین خوردن.

و باز گفتند که دیگه توان زائو داری رو ندارن. 

استخاره گرفتم به همسرجان بگم همین فردا بیان دنبالمون، فردا که تازه یکشنبه است.

در کمال ناباوری خیلی خوب اومد.

نمیدونم میتونه بیاد یا نه.

نمیدونم میتونم تنهایی از عهده خونه و بچه و نوزاد بر بیام یا نه، با دردی که بخیه هام دارن و ضعفی که همه بدنم داره

نمیدونم مامان اصلا میزاره برم یا نه

فقط میدونم دارم زار زار گریه میکنم.

دلم برای خودم میسوزه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۷
Rose Rosy

نظرات  (۱)

باورتون میشه دلم میخواد هم شهری باشیم و با کمال میل بیایم برای کمک؟ دختر گلتون رو نگه دارم و حداقل به کارای خونه برسید. بدون تعارف میگم ^ـ^
پاسخ:
متشکرم از مهربونیت.
مساله اینه که نمیتونم به کارای خونه برسم هنوز. فقط دوازده روز از تولد دخترک گذشته.
و البته مامان هم اجازه ندادند به این زودی برگردم خونه خودم. 
مامان فقط خسته بودند دیروز. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی